Zaterdag 4 juli Cheb naar Plzen - Reisverslag uit Wadersloh, Duitsland van Molenkamp - WaarBenJij.nu Zaterdag 4 juli Cheb naar Plzen - Reisverslag uit Wadersloh, Duitsland van Molenkamp - WaarBenJij.nu

Zaterdag 4 juli Cheb naar Plzen

Blijf op de hoogte en volg Molenkamp

04 Juli 2015 | Duitsland, Wadersloh

We zitten nu in Plzen en zijn vandaag heerlijk opgeschoten, ca 120 km............met de trein.
Gisteren besloten we, na het horen van de weersverwachting voor de komende dagen en de inspanningen van de laatste drie dagen in de volle zon met een temperatuur tussen 35-40 graden, om verder met de trein naar Plzen te gaan. We drinken ons suf, en doordat we onvoldoende uitgerust wakker worden door de warme nachten, beginnen de spieren op te spelen. Het is niet gezond en onverantwoord met deze temperaturen verder te fietsen. Het is op dit moment hier zo warm, dat je niet eens gewoon buiten kunt wandelen, laat staan ook nog prestaties op de fiets moet kunnen leveren.. De route voor vandaag beloofde diverse klimmetjes van 5 en 8-10% met een korte uitschieter van 15%, een mooie tocht door de weilanden het glooiende landschap, m.a.w. weinig schaduw.
De reis op het station begon vanmorgen best spannend, het was nl. de vraag of we wel/ niet twee trappen op/af moesten zeulen met onze fietsen met bagage. Pas een kwartier voor vertrek hoorden we dat we van spoor 1 vertrokken en daar konden we gewoon naar toe wandelen. In Plzen was een lift om bij de uitgang te komen. In de trein moesten we de fietsen aan haken opgangen, nou mooi dat dit met onze zwaar beladen fietsen niet ging, we hebben ze gewoon laten staan en zo is het ook goed gekomen.
In Plzen zagen we meteen t.o. het station een mooi hotel Astory, airco op de kamer, etc. en dat hebben we meteen geboekt voor 2 dagen. Vanmiddag eerst lekker gelunched bij de bekende brouwerij, (morgen gaan we alles echt bekijken) en daarna heerlijk een tikkie gedaan in een koele kamer. Zojuist hebben we een ommetje gemaakt naar het centrum en we hebben lekker gegeten in een leuk restaurantje, maar gewoon wandelen is al een opgave. Er zijn ook weinig mensen op straat en de vogels hoor je ook niet meer.
Morgen gaan we Plzen bekijken, als de temperatuur het toe laat. Eerst een rondleiding door de grote brouwerij en een andere zuster brouwerij en dan zien we wel verder.
Het gaat prima met ons, maar verder fietsen was op dit moment geen optie.

Groetjes vanuit Plzen, Frans en Bernadette

• 04 Juli 2015 - 22:30

Marian En Jan :

Groot gelijk dat jullie vandaag de trein hebben genomen.., het moet tenslotte wel voor de fun blijven niet, en jullie gezondheid gaat boven alles! Geniet er maar lekker van, en rust vooral goed uit, dan is het maandag misschien weer beter fietsweer!
    Hier was het vandaag ook weer vies warm, zo' n 34 graden.., en gisteren nog warmer! Groetjes Jan en Marian

• 05 Juli 2015 - 07:15

Ina En Marc :

Heel verstandig, wat jullie hebben gedaan. En Pilsen is natuurlijk een beste plek om een paar koele biertjes in te slaan. Ik las dat de stad niet alleen bekend is vanwege de bierbrouwerij, maar ook vanwege zijn 20 kilometer aan ondergrondse middeleeuwse gangen. Daar is het vast koeler.... ;-). Je kunt ze bezichtigen.
    Het was gisteren ook hier weer erg heet, maar donderdag jl was toch echt de warmste dag met 38. Zojuist werd ik wakker van een flinke bui. Eindelijk! Maar na een kwartier was het alweer voorbij, dus dat schiet ook niet op. Gisteren naar Gulpen geweest (ook lekker bier daar...) waar Jaap en Miriam boer en boerin zijn, omdat Miriam's ouders een lang weekend op stap zijn. Ook daar was het heet.
    Het is nog maar zo'n 100 km naar Praag, schat ik. Vandaag wordt het daar ook weer erg warm, zie ik. Morgen iets minder <30. Dinsdag weer 35 en de dagen daarna wat afkoeling. Ben dus benieuwd wat jullie gaan doen. Die trein is helemaal niet zo'n gek idee en Praag is nog steeds een mooie stad met veel mooie plekjes. Veel plezier. Marc