Emmen-Praag - Reisverslag uit Paderborn, Duitsland van Molenkamp - WaarBenJij.nu Emmen-Praag - Reisverslag uit Paderborn, Duitsland van Molenkamp - WaarBenJij.nu

Emmen-Praag

Blijf op de hoogte en volg Molenkamp

25 Juni 2015 | Duitsland, Paderborn

woensdag 24 juni.
De weersvoorspellingen voor vandaag zijn redelijk tot goed. In ieder geval is het droog. Heerlijk geslapen en een uitstekend ontbijt. Frans mag in de tuin de fietsen met de tuinslang schoonspuiten en dat is hard nodig, het is allemaal zand en modder, m.n. in de ketting. Om 9 uur vertrekken we richting Cappenberg en bekijken aan de buitenkant een mooi klein kasteeltje, vandaar voert de tocht ons richting Werne. Hier kunnen we (Frans) de ketting bij een kleine garage even opnieuw van olie voorzien. We fietsen vandaag hele lange einden langs kanalen en rivieren, en door de bossen. De kwaliteit van de fietspaden variëert in dld. van matig tot uitstekend, helaas zijn er heel veel van een soort leemlagen met een steenslag erop, niet echt aan te bevelen voor onze fietsen. Tegen 12.00 uur zijn we in Hamm, hier heb ik vele studie uren doorgebracht voor de manuele cursus van Kaltenborn. Wij kwamen toen nooit verder dan het Kurort. Vandaag lekker gelunched met tagliatelle schotel en daarna weer verder op de fiets. Wijs geworden door de ervaringen van gisteren, beginnen we vandaag op tijd met het zoeken naar een slaapplekje, en wederom blijkt dat heel verstandig te zijn geweest. We willen naar Lippstadt, en ook hier is alles eigenlijk " ausgebucht", maar uiteindelijk hebben we geluk in een klein dorpje net buiten Lippstadt, in Bad Waldlieshorn. Onderweg fietsen we nu echt door het stroomgebied van de Lippe, we zien veel vogels, ( Ooievaarnest + jong), veel hazen en schitterende bloemen. Er staan in dit gebied veel mooie en grote boerderijen, mooi verzorgd met grote tuinen, vakwerkhuizen, mooie tuinen en vele kruis- en Maria beelden in de tuin. Het weer wordt steeds beter en tegen 16.00 breekt echt de zon door. De eerste dag zonder poncho! Tegen 17.00 zijn we in het Jonathan hotel, hier kunnen we ook goed en lekker eten. Mooie kamer. Na het eten zonder! Jas nog een ommetje gemaakt.
78.2 km.

Donderdag 25 juni. Vandaag voor het eerst in de korte broek op de fiets, de weersvoorspellingen zijn goed. Eerst even in Lippsatdt op het plein, als echte toeristen, koffie gedronken. Het is een mooi pittoresque stadje. Vandaag gelukkig vele goede fietspaden gehad. Via Lipperbruch, Hagen naar Delbruck, hier bij een Italiaans restaurant de lunch gebruikt. Dit keer een pizza. De jonge uitbater vond ons toch wel heel apart om zo'n eind te fietsen en dan ook nog zonder ondersteuning.... Hij nam liever de auto. Vandaag de hele dag een lekker zonnetje en het werd zelfs nog echt warm. Vandaag hebben we het plan (gehad) om in Paderborn op de camping te gaan staan, maar helaas de camping beheerder had een hoog " Schnauzer" gehalte en daar hebben wij in het verleden slechte ervaringen mee. We hadden beide geen goed gevoel bij deze baas. Dus uiteindelijk toch maar weer een hotelletje geboekt in de binnenstad van Paderborn. Net voor Paderborn nog schloss Neuhaus bekeken, we zijn echt toeristisch bezig.