Maandag 6 juli Plzen-Praag - Reisverslag uit Oberdorla, Duitsland van Molenkamp - WaarBenJij.nu Maandag 6 juli Plzen-Praag - Reisverslag uit Oberdorla, Duitsland van Molenkamp - WaarBenJij.nu

Maandag 6 juli Plzen-Praag

Blijf op de hoogte en volg Molenkamp

07 Juli 2015 | Duitsland, Oberdorla

Gisteren, maandag 6 juli zijn we met de trein van 10.08 vanuit Plzen om ca 12.00 uur in Praag aangekomen. In Plzen had het ' s Nachts ook een beetje geregend en gedonderd, maar het was niet de moeite waard en had amper afkoeling gegeven.
We waren op tijd bij het station, vlakbij het hotel, en ook dit keer konden ze pas op het laatste moment vertellen vanaf welk perron de trein zou vertrekken. Reizen met de trein is in Tjechie een koopje: twee personen +fietsen voor een reis van bijna twee uur, 13,50 euro! De fiets reserveringkaartjes werden al voor het instappen gecontroleerd. De trein was vol, maar wij zaten helemaal alleen in de " rolstoel" cabine vlakbij de fietsen. De fietsen waren helemaal ingebouwd door grote rugzakken, maar in Praag hadden we tijd genoeg om iedereen voor te laten gaan en daarna konden wij ook uitstappen. Praag heeft een immens groot station, zoiets als NS Schiphol bij A'dam, maar dan nog vele malen drukker. Na een tijdje nadenken en kijken wisten we waar ions hotel lag. Idd vlakbij het station, 3 min. op de fiets.
Bij de reservering hadden we al om een plekje voor onze fietsen gevraagd en er is idd rekening mee gehouden. We hebben een mooi hotel, onze kamer zit aan een kleine doodlopende zijgang met een extra deur ervoor en hier mogen de fietsen staan, op het hoogpolige tapijt

• 07 Juli 2015 - 19:53

Ina:

Wat zullen de fietsen genieten op de hoogpolige tapijt!
    Kun je in Praag ook fietsen of is er te veel verkeer en hoogteverschil?
    Misschien is er een pad langs de Moldau. De stad is wel heel uitgestrekt en er zal beslist ook al fietsend veel te zien zijn.
    Hier is alle prima. Er is een tijdelijke weeromslag voorspeld, morgen een soort van herfst. Vanaf donderdag wordt het weer beter, ook al omdat jullie weer deze kant op komen