Vrijdag 3 juli Bischofsgrun naar Cheb - Reisverslag uit Wadersloh, Duitsland van Molenkamp - WaarBenJij.nu Vrijdag 3 juli Bischofsgrun naar Cheb - Reisverslag uit Wadersloh, Duitsland van Molenkamp - WaarBenJij.nu

Vrijdag 3 juli Bischofsgrun naar Cheb

Blijf op de hoogte en volg Molenkamp

03 Juli 2015 | Duitsland, Wadersloh

We hebben Cheb gehaald, al hadden we daar vanmorgen eerst een hard hoofd in.
Lekker op tijd opgestaan, fietsen/ ketting gesmeerd en om 8.15 zaten we op de fiets.
Het venijn van gisteren was nog niet helemaal op, we moesten de klim (nog 1,5 km) nog afmaken en in Bischofsgrun was het drama om het vervolg van de route te vinden. Opnieuw een flinke klim voor niets en daarna ging de echte tocht ook nog door het dorp met een klim van 8%+. Het werd me groen en geel voor de ogen! Het is geen wonder dat we ons af en toe " verrijden". Er zijn in dit deel van Dld. Heel veel routes en ook mogelijkheden om van de ene naar de andere route te switchen. De aanwijzingen staan net als spaghetti sliertjes op een bord. Als een wir- war aangegeven.
Vlg. De beschrijving konden we vandaag enkele klimmetjes verwachten, maar dat het er zoveel waren en zo pittig, ( 8-15%)dat kwam niet echt duidelijk in de tekst naar voren.Tegen 11.00 uur hadden we nog maar 10 km gefietst. In Bischofsgrun zagen we de eerste ski liften, naar de Ochsenkopf , dat geeft ook aan hoe hoog we intussen zitten. Na een lunch in een klein cafeetje, gerund door een echtpaar op leeftijd, lekker broodje kaas +drinken, ging het iets beter. En kwamen gelukkig een paar mooi afdalingen . Zij vertelden ons dat de temperatuur 40 was in de zon.
De tocht ging vandaag van Bischofsgrun-Fichtelberg-Radenzenreuth-Marktredwitz-Arzberg( porselein) - duist/Tjechische grens-Cheb. Om half zes waren we in Cheb. Het was lastig om een hotel te vinden omdat de mensen hier Duits noch Engels spreken. Bij het eerste hotel had ik geen goed gevoel, het tweede is redelijk. Helaas kamer op de derde etage (78 treden) en geen lift. Om half zeven, zaten we na een lekkere douche achter het echte Tjechische bier. We hebben hier ook goed kunnen eten. Hier geen euro's maar Kronen, weer eens iets anders. Vandaag 64 effectieve km's en in totaal 69 km's gefietst. Maar eens zien wat we morgen tegen komen, zowel qua temperatuur als ook qua route. Frans en ik hebben beide het gevoel nooit zo'n pittige dag te hebben gehad tijdens onze tocht naar Santiago. Ik heb vandaag meer gelopen dan tijdens de gehele tocht in Spanje
Groetjes Frans en Bernadette