Donderdag 3 juli Michelau naar Bischofsgrun - Reisverslag uit Wadersloh, Duitsland van Molenkamp - WaarBenJij.nu Donderdag 3 juli Michelau naar Bischofsgrun - Reisverslag uit Wadersloh, Duitsland van Molenkamp - WaarBenJij.nu

Donderdag 3 juli Michelau naar Bischofsgrun

Blijf op de hoogte en volg Molenkamp

02 Juli 2015 | Duitsland, Wadersloh

Vanochtend lukte het idd om voor 8 uur te vertrekken en op de fiets te zitten.We beginnen met een lang, relatief vlak deel, langs een spoorlijn.
Michelau- Hochstadt Am Main- Altenkunstad- Kulmbach ( nooit van gehoord, maar een grote plaats)- Neuenmarkt ( bekend van heel veel stoomtreinen, die we niet hebben bekeken)- bad Berneck - Bischofgrun
De route blijft af en toe een grote puzzel en soms spreken de aanwijzingen en de bordjes elkaar ook tegen. Tussen de middag hebben we een siësta gehouden, lekker een half uur gewoon op een pas gemaaide weide gelegen. Frans zag zelfs nog een ree oversteken, ik keek net te laat. In dit deel zijn erg weinig restaurantjes en/of eetgelegenheden en winkeltjes, en als ze er al zijn, zijn ze gesloten. Uiteindelijk kregen we van een aardige boerin een fles extra water, nadat we bij de zoveelste gesloten deur waren geweest. De route blijft door een mooi natuur gebied lopen, weinig mensen, en nog minder fietsers. Tegen half drie vinden we dan in Bad Berneck een piep klein bakkerswinkeltje. De uitbaatster heeft voor ons speciaal twee belegde broodjes met kaas gemaakt en daarna op naar Bischofsgrun. We hebben nog twaalf kilometer te gaan, maar zijn al door diverse mensen gewaarschuwd. Het is nl. een hele lange rechte klim, over een oude spoorlijn, van 12 km met een continu stijging van 5 %. Het lijkt niet veel, maar met 30+ als temperatuur viel het dus niet mee en zat het venijn van de route vandaag duidelijk in de staart. We hadden een kamer besproken en we zitten nu in Gasthof Zum Maintal. Het is een beetje gedateerde Gasthof, gerund door een echtpaar van +- 70 jaar. Maar.... De kamer is goed, de douche werkt perfect, we hebben lekker gegeten, er is internet en ze heeft onze bezwete kleren heerlijk gewassen. Nou, wat wil een mens nog meer. Internet was trouwens in het voormalig Oost-Duitse deel heel lastig of niet en we moesten er speciaal voor betalen. We zijn nu al bijna bij de Duits-Tjechische grens, nog ca 40 km. We zien morgen wel hoever we komen. Er wordt de komende dagen weer warm weer verwacht, dus willen proberen morgen ook weer op tijd te vertrekken.
Groetjes van nog steeds twee fitte fietsers.

• 02 Juli 2015 - 20:34

Ina:

Goed om te lezen dat jullie nog steeds fitte fietsers zijn!
    Ik zie het helemaal voor me, lekker even languit in het gras.
    Gisteravond even een rondje gefietst met een stel fietsvriendinnen, maar de meesten hadden vanwege de temp. afgehaakt. Ik heb respect voor jullie.
    Keep biking !!

• 02 Juli 2015 - 21:16

Fini:

Petje af voor jullie. Dat met deze warmte. Veel fietsplezier en we lezen weer verder. Groetjes.

• 03 Juli 2015 - 21:49

Henk En Henny:

Wat goed van jullie zo,n prestatie bij die hitte.
    Ook hier is het erg warm dus van wandelen komt niet veel Bernadette.
    Jij hebt straks een conditie zeg.
    We hopen dat jullie morgen een mooie maar niet zo,n vermoeiende tocht hebben.
    Groetjes en veel fietsplezier.