Zaterdag 27 juni Trendelburg naar Hann. Munden, - Reisverslag uit Paderborn, Duitsland van Molenkamp - WaarBenJij.nu Zaterdag 27 juni Trendelburg naar Hann. Munden, - Reisverslag uit Paderborn, Duitsland van Molenkamp - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27 juni Trendelburg naar Hann. Munden,

Blijf op de hoogte en volg Molenkamp

27 Juni 2015 | Duitsland, Paderborn

Trendelburg-BadKarlshafen-Oedelsheim-Hemeln- Hann(over).Munden
Bij het opstaan zien we dat het goed en stevig heeft geregend en nog steeds regent, dus eerst maar rustig ontbijten.
Opnieuw een kleine pech, bij de fiets controle ziet Frans dat de band helaas opnieuw plat is, er blijkt toch nog een miniem kleine glas splinter in de buitenband te zijn achtergebleven. Dat betekent opnieuw een lekke band, Frans heeft meteen de band verwisseld en de kapotte band geplakt. Goede lokatie en buiten regent het nog steeds. Na een kop koffie zijn we dan uiteindelijk tegen 11 uur op stap gegaan. De tocht voert wederom langs een mooie route, vervolg nog langs en van de Diemel. We begonnen met een klimmetje van 8% maar daarna viel het wel mee. In Karlshafen nog een flinke bui gehad, maar we stonden gunstig en konden goed schuilen. De route wordt redelijk tot goed aangegeven, maar soms staan er hele stukken geen aanwijzingen en telkens als we onze twijfels hebben, zien we weer de bekende gele Praag sticker.
Onderweg nog een 1000 jarige oud Benedictijnerkerkje bekeken. Het laatste deel van de route was veel vals plat, echt weer van die venijnige kuitenbijtertjes. In Hann. Munden aangekomen vroegen we de weg naar ons hotel en we zagen een bedenkelijk gezicht, dus vroeg ik of deze heer een beter idee had" ja, waar U nu voor staat, pas verbouwd en goede keuken". Dus gevraagd of er nog plaats was en nu zitten we hier in een soort van appartement, super. Het andere hotel had vlg. de reviews alles, inclusief slechte bedden, dat had ik vanochtend ook te laat gelezen. Vanavond in het restaurant nog met een echtpaar uit Den Bosch gepraat, zij zijn op weg naar hun dochter n Praag. Morgen gaan we verder en zien wel tot hoer ver we komen.

• 29 Juni 2015 - 08:21

Ina En Marc :

We hebben nu alles bij kunnen lezen. De site was voor ons niet bereikbaar als we gewoon inloggen op waarbenjij.nu en dan Emmen-Praag ingeven. Maar we kwamen er toch door gewoon op Emmen-Praag te googelen. Jullie hebben al heel wat kilometertjes weggefietst. Jammer van de nattigheid. Maar ik hoor jullie niet over de wind. (Hier was die zuid-west de afgelopen dagen). Windje van opzij of in de rug is ook wat waard. Hier hebben we een warm of zelfs heet weekje voor de boeg. Ben benieuwd hoe jullie verdere route loopt. Zakken jullie vanuit Dresden zuidwaarts Tsjechië in en rijden jullie dan vanuit het Noorden naar Praag? In dat geval kom je langs Teresienstadt (Terezin). Een bezoek waard, gezien de historie. Niet te vergelijken met Dachau of Buchenwald. Maar misschien is jullie entree meer noordwestelijk.
    Ik herinner me van de grensovergangen daar de marktstalletjes met de meeste vreemdsoortige kabouters en trollen en even later de dames van lichte zeden die dan weer niet op kabouters staan te wachten, maar op betalende mannetjesputters. Dus Bernadette, laat Frans maar voorop fietsen....

Hier gaat alles verder zijn gangetje. Misschien een paar dagen met de camper op pad eind deze week. Maar als het zo heel erg heet wordt bedenken we ons misschien wel.
    Gute Fahrt. We volgen jullie op de voet, figuurlijk gesproken! Marc