12 juli Emmen - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Molenkamp - WaarBenJij.nu 12 juli Emmen - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Molenkamp - WaarBenJij.nu

12 juli Emmen

Blijf op de hoogte en volg Molenkamp

12 Juli 2015 | Nederland, Emmen

Dag allemaal,

Dit laatste verslag van onze fietstocht schrijf ik vanuit Emmen.
Vrijdagmorgen zijn we na een goede treinreis van Praag via München- Arnhem en Zwolle weer in Emmen aangekomen.

Woensdagavond, voor we een terrasje/ restaurantje zochten, hebben we eerst nog even de Jerusalem Synagoge aan de buitenkant bekeken, hij was nl. al gesloten. Dit is de enige synagoge die niet in de joodse wijk staat. Het was het extra ommetje zeker waard, de buitenkant is heel bijzonder en het aanzien meer dan waard. Daarna kwamen we, min of meer toevallig langs de Opera, een heel mooi gebouw, helemaal in Jugendstiel gebouwd. We konden zo naar binnen wandelen, er was nl. 's avonds nog een concert. Het gebouw doet een klein beetje denken aan de Opera in Parijs.
Daarna gingen we op zoek naar een beschut terras. De temperatuur gaat duidelijk naar beneden en het wordt frisser, en ook dat lukte vrij snel.
9 juli Donderdag ochtend. Na een heerlijk en uitgebreid ontbijt, lopen we nog even langs de Albert Heijn voor wat eten en drinken voor de lange treinreis die we voor de boeg hebben. Daarna pakken we onze spullen weer in de tassen en nemen we afscheid van ons hotel Rokoko. Op de stoep krijgen we als laatst groet een klarinetconcert.
Op het station moeten we nog even wachten voor we weten vanaf welk erin we vertrekken, en terwijl we daar zitten komt er plots een Duitse man op ons af, hij maakte een onrustige en gefrustreerde indruk op ons. Maar even later werd de reden ons duidelijk: de afgelopen nacht, terwijl hij in zijn tent lag te slapen, hadden ze zijn fiets gestolen. Toen hij ons met onze fietsen zag staan, zag hij zijn kans om zijn verhaal van zich af te praten. Het is natuurlijk ook niet niks en heel afschuwelijk als zoiets je overkomt.
Om 13.00 hadden we een goed plekje gevonden in de trein voor ons zelf en onze fietsen. We zaten in een cabine voor 8 personen, maar we waren maar z'n vieren. Halverwege de reis naar München kwamen we in gesprek met 1 van de andere twee. Het was een student uit Singapore. Hij genoot van Europa, zoveel ruimte, huizen met tuinen, en dan het klimaat..... Geweldig. Niet zo vochtig warm en niet alle dagen het zelfde! Kortom Europa is super. Hij was al in Berlijn geweest en ging nu nog via München naar Venetië en Rome. Hij verbaasde zich over de grote aantallen Koreanen!! In Praag, en wij maar denken dat dat allemaal Japanners waren. Tja, voor ons zijn ze allemaal hetzelfde.
Er was veel controle in de trein door politie en douane, m.n. op drugs etc. Even later kwam "onze" Duitser weer bij ons zijn verhaal vertellen. Hij zat nog steeds vol woede en adrenaline, ook al omdat hij ook extra gecontroleerd was door de politie. Na een vlotte en mooie reis door zuid Duitsland kwamen we tegen 19.00 uur in Munchen aan. We wilden net buiten het station gaan eten, mar er was restaurant te vinden. Wel veel bedelende Turken/ Marokkanen en wat onduidelijke eethuisjes. Uiteindelijk zijn we teruggegaan naar het station en hebben daar wat gegeten en koffie gedronken bij de Starbucks. Tegen half elf kwam onze citynightline, wij hadden gereserveerde slaapstoelen en plaatsen voor de fietsen. Onderweg, tegen half twee, kwam er nog een hele groep binnen met veel rumoer en verwarring over stoelnummers,maar uiteindelijk ging toen het grote licht uit en konden we gaan slapen. Tegen zes uur werden we gewekt met een kopje koffie!
Om kwart voor acht kwamen we punctlich aan in Arnhem en konden we overstappen op de trein naar Zwolle. In Zwolle konden we gebruik maken van de nieuwe liften en om 9.50 zaten we in de trein naar Emmen. En.... laat Arriva nu de allermeest klantvriendelijke vervoeraanbieder zijn van alle treinen die we deze vakantie hebben mee gemaakt